جزئیات مطلب

۱۹ شهريور ۱۳۹۹ چاپ صفحه

با انجام این نکات مهم و ریز عمر چمدان خود را بالا ببرید!

نگهداری از چمدان راه و روش های خاص خودش را داره و اینکه استفاده بشه و درش و ببندی و بذاری کنار ایده چندان خوبی نیست در واقع چمدان هم نیاز به نگهداری داره !

با انجام این نکات مهم و ریز عمر چمدان خود را بالا ببرید!

تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی راهکار هایی که عمر چمدانمان را بالا میبره بپردازیم نکاتی ساده اما کاربردی که شاید تا بحال بهش توجه نمی کردیم پس تا پایان ما را همراهی کنید تا با این نکات آشنا بشیم

۱- چمدان اصلا خالی نباشد!

خالی بودن بخشی از چمدان مسافرتی موجب حرکت وسایل در چمدان می‌شود و وسایل روی یکدیگر می‌لغزند و ممکن است باعث خراب شدن وسایل و یا حتی چمدان شوند. برای جلوگیری از این اتفاق چمدان سایز مناسب انتخاب کنید و از خرید چمدان‌های بسیار بزرگ اجتناب کنید. در صورتی که چمدانی که در اختیار دارید بسیار بزرگ است و وسایل سفر شما محدود است، بهترین راه استفاده از چمدان هارد کیس جنس پروپوپلین است.

۲- زیپ اکسپند بعد از بستن لوازم حتما بسته شود.

در بعضی چمدان‌ها برای افزایش حجم چمدان زیپی وجود دارد که با نام زیپ اکسپند(expand zip)یا زیپ افزایش حجم شناخته شده است که معمولا این زیپ ها به عمق چمدان ۵ سانتیمتر اضافه می‌کنند. اکثر چمدان‌ها دارای زیپ اکسپند هستند. باید در نظر داشته باشید در صورتی که چمدان شما دارای زیپ اکسپند است، تنها در صورتی که می‌خواهید از حجم حداکثری چمدان خود استفاده کنید این زیپ باز باشد و در باقی موارد زیپ اکسپند را ببندید و البته. پیشنهاد می کنیم که اگر توانستید بعد از چیدن وسایل هم زیپ اکسپند را ببندید.

۳- از چهار چرخ چمدان استفاده کنید و چمدان را روی دو چرخ نکشید. 

در صورتی که چمدان شما چهار چرخ دارد از کج کردن چمدان و کشیدن آن روی دو چرخ خودداری کنید. زیرا طراحی چمدان به صورتی بوده است که وزن آن روی چهار چرخ تقسیم شود و استفاده از دو چرخ برای حمل آن در دراز مدت موجب آسیب به چرخ‌ها می‌شود. چمدان چهار چرخ برند دلسی ساک به صورتی طراحی شده است که با حرکت چمدان روی چهار چرخ آن حداقل فشار به دست شما وارد می‌شود و می‌توانید به راحتی چمدان را جابه‌جا کنید.

4- بند وسط چمدان حتما بعد از چیدن وسایل بسته شود.

هنگامی که وسایل خود را در چمدان قرار دادید، حتما بند وسط چمدان را برای فیکس شدن وسایل ببندید.استفاده از این بند برای قرار گیری محکم‌تر وسایل در جای خود و عدم جابه‌جایی هنگام تکان‌های شدید چمدان الزامی است.

5- از دسته ترولی چمدان برای بلند کردن استفاده نشود!

دسته ترولی چمدان مسافرتی برای حمل چمدان روی چرخ‌ها طراحی شده است. از بلند کردن چمدان روی دسته ترولی جدا خودداری کنید و در هنگام بلند کردن چمدان از دسته اصلی آن استفاده کنید. چمدان چهار چرخ برند دلسی ساک دارای یک دسته ترولی برای حمل چمدان روی چرخ‌ها و همچنین یک دسته اصلی برای بلند کردن چمدان است.

6-حتما ازکاور چمدان استفاده کنید!

هرچند جنس بیشتر چمدان‌هایی که در بازارها وجود دارند ضد آب است، ولی این دلیل بر استفاده نکردن از کاور چمدان نیست. در طول سفر چمدان شما بارها جابه‌جا می‌شود و ممکن است مورد سایش و ضربه و همچنین مواد آلوده قرار بگیرد. استفاده از کاور چمدان باعث می‌شود که چمدان شما در معرض آلودگی و آسیب کمتری قرار بگیرد. پس از اتمام سفر می‌توانید به راحتی کاور چمدان را بشورید و نیازی به تمیز کردن چمدان با مواد شوینده نخواهید داشت.

7- چرخ های چمدان بعد از هر بار سفر حتما تمیز شوند!

هرچند استفاده از کاور چمدان تا حد زیادی از آلوده شدن چمدان جلوگیری می‌کند، ولی آلودگی چرخ‌‌های چمدان به دلیل کشیده شدن روی زمین اجتناب ناپذیر است. برای بیشتر شدن عمر چمدان مسافرتی بهتر است پس از هر بار استفاده چرخ‌های چمدان را تمیز کنید. وجود آشغال و مو داخل چرخ‌های چمدان عمر آن‌ها را کمتر می‌کند و از حرکت راحت و بدون اصطکاک آن‌ها روی زمین جلوگیری می‌کند.

8- اگر بار چمدان سنگین است آن را داخل چمدان تقسیم کنید!

توزیع متعادل بار داخل چمدان از مهم‌ترین مسائلی است که باید در هنگام چیدن چمدان به آن دقت کنید. در نظر داشته باشید که اگر برخی از وسایل شما سنگین هستند، آن‌ها را در یک گوشه از چمدان جمع نکنید و به صورت متعادل در همه جای چمدان قرار دهید. نا متعادل بودن وزن وسایل داخل چمدان و سنگین‌تر بودن بخشی از چمدان باعث می‌شود احتمال شکستگی چمدان در صورت وارد شدن ضربه بیشتر شود. برای ایمنی بهتر چمدان و وسایل داخل آن بهترین کار توزیع متعادل وسایل سنگین و سبک داخل چمدان است.

در نهایت سعی کنیم که با رعایت دقیق این اصول عمر چمدان دلسی خود را حتما بالاتر ببرید.برای خرید و اطلاعات بیشتر در مورد چمدان های دلسی اینجا کلیک کنید.