جزئیات مطلب

۲۳ دي ۱۳۹۶ چاپ صفحه

نقد و بررسی محفظه درون کیف لپ تاپ

محفظه درون کیف لپ تاپ و ضربه گیر کیف لپ تاپ و ضربه گیر کپسولی و مواد کیف لپ تاپ و رنگ کیف لپ تاپ

نقد و بررسی محفظه درون کیف لپ تاپ

محفظه درون کیف لپ تاپ

وقتی کیف لپ‌تاپ حمل می‌کنیم، ترجیح می‌دهیم وسایل دیگر مانند شارژر، هندزفری، تبلت، موبایل و حتی بطری آب و مدارک‌ را هم در همان کیف قرار دهیم تا مجبور به حمل دو کیف نشویم. بنابراین جادار بودن کیف لپ‌تاپ مساله مهمی است.
یک کیف لپ‌تاپ خوب باید محفظه‌های جداگانه‌ای برای وسایل مختلف داشته باشد. مثلا بعضی کیف‌های لپ‌تاپ محفظه‌ای برای وسایل شکستنی مثل عینک دارند. همچنین بعضی کیف‌ها جیب‌های از جنس نرم و ضدخش برای قراردادن تبلت و موبایل دارند.

ضربه گیر کیف لپ تاپ

برتری کیف لپ‌تاپ نسبت به سایر کیف‌ها، ضربه‌گیر آن است. ضربه‌گیرها باید مقاوم و سبک باشند تا وزن کیف را بالا نبرند.
کیف لپ تاپ دلسی

کیف دلسی مدل +Quarterback

انواع ضربه گیر

ضربه گیر لایه ای

این نوع ضربه‌گیرها بین یک تا هفت لایه دارند. جنس اکثر آنها اسفنج نرم و منعطف است. این ضربه‌گیرها ممکن است به کیف دوخته شده باشند و یا قابل جدا شدن باشند.

ضربه گیر کپسولی

این ضربه‌گیرها دارای حباب‌های درشتی شبیه کپسول هستند و مقاومت و کارایی بهتری نسبت به ضربه‌گیرهای لایه‌ای دارند. هوای داخل این کپسول‌ها مانع از وارد آمدن ضربه به لپ‌تاپ می‌شود.
در صورتی که ضربه‌ای به این کپسول‌ها وارد شود، این حباب‌ها فشار را دفع می‌کنند و دوباره به حالت اولیه‌شان برمی‌گردند.

کاورجلدی

این نوع محافظ ها مانند ” پوست دوم ” برای لپ تاپ شما هستند، البته با کمی تفاوت : ۱: شما به راحتی بدون جدا کردن یا باز و بسته کردن محافظ میتوانید با دستگاه خود کار کنید. ۲: بدنه کاملا محافظت شده و فن ها میتوانند به کار خود ادامه دهند (لپ تاپ میتواند حتی در کاور روشن باشد).
این گونه محافظ ها دقیقا به اندازه لپ تاپ های استاندارد تولید میشوند (۱۱.۶، ۱۳.۳، ۱۵.۶۶ و … ) که دقیق بر روی بدنه لپ تاپ شما چفت شده و زیبایی همراه با استحکام را به لپ تاپ شما هدیه میدهد.

مواد کیف لپ تاپ

تمامی موادی که در تولید محافظ ها (کیف ها) استفاده میشوند را میتوان به دو دسته اصلی (طبیعی و مصنوعی) تقسیم کرد
مواد طبیعی شامل چرم (جیر)، آلومینیوم و انواع پارچه های الیاف طبیعی :پنبه، جین، نخ و … به دلیل طبیعی بودن این الیاف و مواد، قیمت کوله پشتی و کیف لپ تاپ از این نوع بیشتر از همتایان مصنوعی خود است.
به همین دلیل این نوع لوازم برای مصرف روزانه توصیه نمیشوند و بهتر است از مواد پلاستیکی که دوام بیشتری برای استفاده روزانه دارند.

رنگ کیف لپ تاپ

برای افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنند رنگ هایی از قبیل سفید، صورتی، و کلا رنگ های روشن توصیه نمیشود زیرا این نوع رنگ ها با برخورد با اجسام دیگر سریع کثیف شده و رنک آنها کرد میشود.این نوع رنگ ها بیشتر برای کاربرانی است که از ماشین شخصی برای رفت و آمد استفاده می کنند.
به هر حال انتخاب رنگ باز هم بیشتر به سلیقه شما برمیگردد و قانونی برای انتخاب آن نیست.

نکاتی در باره نگهداری لب تاپ در داخل کیف

نگهداری لب تاپ در کوله پشتی ها که باعث غلت خوردن آن در داخل کوله پشتی می شود یا بد تر از آن حمل لب تاپ در کیف های مخصوص کتاب که امکان دارد در حین سفر شما آنرا زیر بازو هایتان قرار دهید و ناخواسته فشار های سختی را به لب تاپ وارد نمایید این مورد باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به این دستگاه هوشمند و ظریف شما می شود ، در گام نخست پیشنهاد ما این هست که لب تاپ را در کیف های مخصوص حمل آن نگهداری کنید تا از ایجاد صدمه به آن جلوگیری شود.
سعی کنید در هنگام خرید کیف مخصوص لب تاپ ، از انتخاب مارک های مشهور خودداری کنید ، کیفی را انتخاب نمایید که علاوه بر داشتن ضربه گیر ، از ظاهر آن قابل تشخیص نباشد که یک دستگاه با ارزش در داخل آن است ، با این کار شما از جلب توجه سارقین جلوگیری کرده اید.

منبع : ایران دلسی