جزئیات مطلب

۱۱ آذر ۱۳۹۶ چاپ صفحه

چمدانی که اصلا فضایی اشغال نمیکند

چمدان های بسیار سبکی که در داخل خود تا میشوند و شما می توانید آنها را در هر کجا که بخواهید حتی زیر تخت خود یا پشت درب اتاق جای دهید. ادامه مطلب را در تنها نمایندگی چمدان های دلسی در ایران بخوانید

چمدانی که اصلا فضایی اشغال نمیکند

چمدانی که اصلا فضایی اشغال نمیکند

شما در فضای کوچکی زندگی میکنید و به دنبال راه حلی هستید. Delsey این راه حل را به شما معرفی میکند: چمدان تاشو که اصلا هیچ فضایی اشغال نمیکند. Delsey برای کمک به شما فکر میکند و مجموعه راه حل های خود را معرفی کرده است:
چمدان های بسیار سبکی که در داخل خود تا میشوند و شما می توانید آنها را در هر کجا که بخواهید حتی زیر تخت خود یا پشت درب اتاق جای دهید. کیف های تا شده، هیچ فضایی اشغال نمیکنند در حالیکه به صورت باز فضای بسیار بزرگی در اختیار شما قرار میدهد و در نتیجه هر آنچه که به آن نیاز دارید را میتوانید با خود حمل کنید.
چمدان دلسی
نحوه عملکرد:
  1. چمدان خود را روی زمین قرار داده و در آن را باز کنید.
  2. میله های داخل کف چمدان را خم کنید.
  3. سپس صفحه متحرک را خم کنید.
  4. کیف تا شده را تا سفر بعدی در کناری بگذارید!
چمدان خود را تحت کنترل داشته باشید
سیستم ترمز یکپارچه منحصر به فرد باعث میشود که چهار چرخ چمدان شما هرگز نلرزد. با یک حرکت، چرخهای چمدان قفل میشود.
نحوه عملکرد:
  1. دکمه قرمز در قسمت پشت چمدان Chatelete را در وضعیت Stop قرار دهید. اکنون دو چرخ جلو قفل شده اند که سبب میشود چمدان در حالت ایستاده بر روی چهار چرخ خود نچرخد و لیز نخورد. برای مثال، زمانی که روی جسمی لیز و یا در وسیله نقلیه عمومی یا درسطحی شیب دار ایستاده اید، دیگر حرکت نخواهد کرد.
  2. برای در آوردن چمدان از حالت قفل، باید دکمه را در وضعیت Go قرار دهید. هم اکنون چمدان میتواند بار دیگر بر روی چهار چرخ خود حرکت کند.

چمدان بیزینسی

چمدان بیزینسی

چمدان کابین باریک یا معمولی

آیا با هواپیما سفر میکنید؟ اگر با شرکت هواپیمایی ارزانی همچون Easygetو یا Ryanair پرواز میکنید، برای سفری بدون نگرانی ، از یک چرخ دستی باریک برای حمل چمدان خود استفاده کنید زیرا عمق چمدان شما 20 سانتی متر کوچکتر از چمدان های معمولی است.
  • استانداردهای Easyjet: شما مجاز هستید چمدان دستی با ابعاد کوچکتر از 50*40*20 سانتی متر (شامل دستگیره و چرخ ها) به داخل هواپیما ببرید. با این وجود، شما این امکان را دارید که با چمدان های بزرگتر، تا سایز 56*45*25 سانتی متر حمل کنید که منوط به این است که پرواز پر نباشد.
  • ستانداردهای Ryanair: شما مجاز به بردن چمدان هایی کوچکتر از سایز 55*40*20 به داخل هواپیما هستید.
  • برای بررسی قوانین شرکت های هواپیمایی خاص دیگر به صفحه standardized luggage مراجعه نمایید.

انواع چمدان دلسی

انواع چمدان دلسی

چمدان مناسب برای تعطیلات آخر هفته

آیا شما به طورمرتب برای دو یا سه روز به سفر میروید؟ با توجه به اینکه شما با ماشین، قطار یا هواپیما سفر میکنید، چمدان های چند کاره به کمک شما می آیند.
  • با توجه به فضای کابین، همیشه چمدانی مناسب در اختیار شماست که به آن به هر کجا که میخواهید سفر کنید بنابراین چمدانی که می توانید در سفرهای خود با ماشین از آن استفاده نمایید بدون هیچ مشکلی در پروازهای خود همراه داشته باشید.
  • زوایای ایمانی : اگر شما به طورمکرر با هواپیما یا قطار سفر میکنید، از شیء ای با کاربردهای ایمنی مناسب استفاده کنید. چنانچه شما با قطار زیاد سفر میکنید، میتوانید برای آسودگی خاطر خود، از کابل رمز دار (متحرک) برای بستن چمدان خود به یک وسیله ثابت استفاده نمایید.(مدل لادی فنس)
  • دستگیره، بند، چرخهای چند جهته سبب راحتی استفاده در همه شرایط میباشند. حتی بعضی از چمدان ها، سیستم حمل کوله پشتی و چرخ دستی را دارا میباشند. (مدل بیوبرگ یا کاس کاد)
البته طراحی چمدان اهمیت خاصی دارد. چمدان مورد استفاده شما بازتابی از شخصیت شماست. بعلاوه، طراحی ها متنوع و مناسب برای تمام نیزهای شما وبا سلیقه های مختلف از چمدان بزرگ تا کیف جیبی و کیف خرید، تمام نیازهای شما را Delsey برآورده میکند.
چمدان یک نفره

چمدان یک نفره

سایز مناسب برای چمدان شما

قصد سفر دارید و میخواهید بدانید کدام چمدان برای شما مناسب ترین است. Delsey نکاتی را برای انتخاب شما پیشنهاد میکند.مدت زمان سفر- حجم وسایل وتعداد نفرات سایز چمدان شما را تعیین میکند.

برای تعطیلات آخر هفته چمدان نوع مناسب کابین را پیشنهاد میکنیم. برای سفر یک هفته ای به تنهایی و یا سفر برای تعطیلات آخر هفته به اتفاق خانواده، سایز متوسط را پیشنهاد میکنیم. و برای سفر طولانی تر، سایز بزرگ حداقل را پیشنهاد میکنیم.

وبرای کسانی که قصد مهاجرت دارند هم چمدان های سایزخیلی بزرگ(32) را پیشنهاد می کنیم.
واضح است که نوع سفر معیار مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود:
ک سفر ده روزه در یک شهر برفی و یا با لباس های سنگین اسکی برای تمام خانواده نیاز به چمدان بزرگتری دارد در مقایسه با زمانی که خودتان به تنهایی برای حمام آفتاب کنار یک ساحل سفر میکنید.
شما قصد دارید تا برای خودتان یک خرید مفصل کنید یا از جمله افرادی هستید که قصد خرید سوغاتی برای دوستان خود دارید، در موقع رفتن به سفر چمدان خود را پر نکنید و در صورت امکان یک کیف تا شو قابل حمل برای حمل بار اضافی خود درسفر برگشت به همراه داشته باشید.
یک سفر یک هفته ای برای تماشای گلهای باغ دوستتان به چمدان کوچکتری نیاز دارد در مقایسه با سفر یک هفته ای که صرف گذراندن وقت در شوها و مهمانی ها و رویدادها در وسط یک هفته مد!
برای سفر با آسودگی خاطر، حتما با استانداردهای شرکت هواپیمایی مشورت کنید.
آیا میدانستید
در حال حاضر بر اساس قوانین IATA ( انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی) ماکسیمم ابعاد استاندارد (شامل چرخ، دستگیره و جیب ها) برای چمدان های داخل هواپیما، 56*45*25 وبرای چمدان های قسمت بار، مساحت 158 سانتی متر و وزن 23 کیلوگرم میباشد.
ساک مسافرتی

ساک مسافرتی

چگونگی چمدان بستن

بعضی از چمدان ها سبک هستند مانند چمدان U-Lite و Helium. با این حال بسیار مهم است که به طور عاقلانه ای چمدان خود را ببندید به طوری که وزن آن بیشتر از وزن مورد نظر نباشد.
نکات زیر رارعایت کنید تا چمدانی برآمده نداشته باشید- در حالی که نصف وسایلی که در چمدان گذاشته اید هیچ وقت استفاده نمیشود.

لیست وسایل ضروری

پیشاپیش آنچه را که قصد بردن با خودتان را دارید در نظر بگیرید و درست قبل از سفر وسایل ضروری را انتخاب و بقیه وسایل را بر اساس مدت و مقصد سفر انتخاب کنید.
کیف بیزینسی

کیف بیزینسی

از بردن تمام وسایل خود بپرهیزید.

بعد از اطلاع یافتن از پیش بینی هواشناسی محلی، توشه سفر خود را از اساسی ترین وسایلی که به راحتی میتوانند با هم استفاده شوند انتخاب کنید و از بردن بقیه وسایل بپرهیزید و با استفاده از فضای خالی ایجاد شده میتوانید از وسایل دیگری استفاده کنید.

وسایل چند منظوره خود را فراموش نکنید.

یک ژاکت گرم برای یک بعداز ظهر خنک یا مکان هایی که برودت کولر گازی در آنها زیاد است، یک کیف تاشو برای استفاده در زمان خرید، رفتن به ساحل، و یا خرید در موقع سفر برای وسایل وسایل اضافه، یک تونیک راحت برای پوشیدن در طول روز که مناسب برای حمل وسایل ضروری برای بیرون رفتن در یک بعد از ظهر میباشد، و غیره.

انتخاب کفش

اول از حمله یک جفت کفش راحت که هماهنگ با بیشتر لباسهایتان است بردارید. از بردن چکمه و کفشهای پاشنه بلند که فضای زیادی از چمدانتان را میگیرد بپرهیزید. به عبارت دیگر، یک ترکیبی از کفشهایی که مناسب با مقصد شماست از جمله یک جفت کفش پیاده روی، به اضافه یک جفت کفش مناسب برای بعد از ظهر و بعلاوه یک جفت کفش مورد علاقه خود را ببرید.

یک کیف آرایش سبک

براساس زمان سفر، نمونه ای از محصولان مورئ علاقه خود یا آنهایی که حجمی کمتر از 100 میلی لیتر را دارند با خود ببرید، خصوصا اگر قصد اقامت در هتل را دارید. همچنین به پر کردن بطری های خالی خود یا ظروف شامپو برای اعضای خانواده خود پر کنید.
وسایلی که همه چیز را تغییر میدهند
وسایلی را باخود به همراه ببرید که بتوانند لباس اصلی یک بعد ازظهر خاص را برای شما فراهم کنند. از جمله، یک زنجیر زیبا برای برجسته کردن گردنتان، یک کمربند، یک کیف با قفل طلایی برای ست کردن با لباس رسمی مشکی، یک کراوات مشکی باریک برای یک ظاهر رسمی و راحت، و غیره. برای کسانی که هنوز مصر به بردن تمام وسایل داخل کمد خود هستند، یادآوری میکنیم که هر چه کمتر با خود ببرید، امکان بیشتری برای حمل وسایلی خواهید داشت که شما را خاص تر میکنند.
کوله پشتی دلسی

کوله پشتی

انتخاب چمدان با دو یا چهار چرخ؟

در زمان های گذشته، چرخ ها برای حرکت دادن اجسام استفاده میشدند. به همین دلیل تلاشهایی برای ایجاد تغییراتی اساسی در زمینه چرخ صورت گرفت! و هم اکنون این سوال باقیست که چه تعداد چرخ میتواند تغییراتی واقعی و اساسی ایجاد کند. چمدان های ما که مجهز به چهار چرخ هستند و چون چرخها در جهت های مختلف میچرخند، تغییراتی به همراه راحتی در نحوه استفاده از آنها فراهم کرده اند.
آنها میتوانند با روانی خاصی حرکت کنند و بلافاصله بچرخند.
مفهمو پیشرو کیف Achange چمدانی ارائه داده که برای مانورهای راحت دسته ای در مرکز آن تعبیه شده است.
علاوه بر اینکه این چمدان ها سبک تر از سایر چمدان ها هستند، همچنین میتوانید آنها را در کنار و به همراه خود حرکت دهید به جای آنکه آن را در جلو و یا عقب خود بکشید و یا هل دهید تا از ایجاد تصادف جلوگیری شود.
مدل Helium با وزن 2.9 کیلوگرم و ابعاد 65 سانتی متر بیشترین امکان حرکت و مانور را دارد در حالیکه وزنش نیز کمتر است.
به این دلیل که چرخ های ساخته شده از جهت طراحی و مواد تشکیل دهنده منحصر به فرد هستند، از جمله بی سروصداترین چرخ ها محسوب میشوند.

همچنین هر زمان که بخواهید مثلا در شیب های تند میتوانید فقط از دو چرخ آن استفاده نمایید.

البته باید توجه داشت که برای چمدان های سنگین تر بهتر است تا از چهار چرخ استفاده شود. اگرچه چمدان ها چهار چرخ دارند، اما برای چمدان هایی که داخل کابین هواپیما می روند بهتر است تا از دو چرخ استفاده شود چون در حالتی که کاملا پر شده باشند وزنشان کمتر از 10 الی 12 کیلوگرم است.
ترجیحا برای چمدان هایی که وزن آنها محدود است ، بهتر است از دو چرخ استفاده شود.
بنابراین وزن و سایز و ارتفاع چمدان مشخص میکند که آیا بهتر است از دو یا چهار چرخ استفاده شود. اگر چه در هر حالت راحتی استفاده از چمدان الویت و اهمیت دارد.

چمدان خود را ایمن کنید

Desley همیشه به نیازهای مشتریان توجه کرده و با استفاده از نوآوری های خود به ایمنی چمدان شما الویت میدهد. به آپشن های که امنیتی برای چمدان ها در نظر گرفته شده است توجه کنید تا بتوانید یک سفر بدون هیچ دغدغه ای داشته باشید.

زیپ مدرن ایمنی

در چمدان ها زیپی تعبیه شده است که 20 برابر از زیپ های معمولی سریعتر کار میکند. دیگر نمیتوان در کسری از ثانیه و به وسیله یک خودکار زیپ را باز کنید. به همین علت، دیگر چمدان شما به دلیل مشکلات زیپی و یا به خاطر تلاش دزدان در باز کردن زیپ چمدانتان، باز نمی ماند.
قفل چمدان

قفل و امنیت چمدان

قفل های رمز دار و دسته قفل ها (TSA)

قفل های رمزدار که به چمدان ها متصل شده اند، امنیت مضاعفی را برای چمدانتان فراهم میکند. همچنان که دسته قفل هایی که به حلقه های کلید در قسمت زیپ های دو طرفه متصل شده اند ایمنی زیادی برای چمدان ها فراهم میکنند.
سیم قفل
سیستم ضدسرقت منحصر به فردی که در سری چمدان های La Defence تعبیه شده، شامل دسته قفل های رمزدار متحرک (قابل برداشتن) است که توسط سیم مخفی در داخل آن شما را قادر میسازد تا چمدان خود را به یکی از لوازم خانه که ثابت و غیر متحرک است متصل کنید. این سیستم به شما این امکان را میدهد تا بدون نگرانی از دزدیده شدن چمدانتان ایمیل های خود را چک کنید و یا با آرامش خاطر با کودکان خود مشغول به بازی شوید.

کابل ایمنی

این محصول هوشمندانه به طور خاص زمانی مفید است که شما با قطار سفر میکنید زیرا این کابل به جهت متصل کردن چمدان و یا لپ تاپ شما به اثاث ساخته شده است. آرام باشید و با آرامش خاطر به دنبال کار خود بروید و یا یک فنجان قهوه بنوشید. علاوه بر این، این قفل کاربرد و کیفیت دوگانه ای نیز دارد چون ترکیبی است از محافظ سخت افزاری (در قسمت پشت و کناره ها) و همینطور با استفاده از مواد نرم (در قسمت جلو ) سیستم محافظت را به ماکسیمم حالت خود میرساند.
بسیاری راه حل های جذاب و مفیدی جهت ایجاد ایمنی و امنیت برای محافظت از وسایل شخصی شما وجود دارد که با مطالعه آنها میتوانید یک سفر بدون نگرانی داشته باشید.
قفل چمدان

قفل چمدان دلسی

چمدان با رویه سخت یا بارویه نرم

شما تصمیم به خریدن یک چمدان کرده اید. هم اکنون اجازه دهید تا به معیارهای اصلی برای انتخاب بین چمدان با رویه سخت و چمدان با رویه نرم نگاهی بیندازیم.
پس تفاوت های چمدان با رویه سخت و یا با رویه نرم در چیست؟
وزن آن چقدر است؟
اگر چه گفته میشود که چمدان های با رویه سخت سنگین تر هستند،به دلیل نوآوری های اخیر در نوع ماده استفاده شده در چمدان، تفاوت بین وزن بین چمدان های با رویه سخت و نرم بسیار کم شده است. (سری Helium)
اگرچه چنانچه وزن چمدان ها در حالت خالی بودن یکی باشد، یک مدل قابل انعطاف تا حدی ابعاد بزرگتری دارد که شما را قادر میسازد تا وسایل شخصی بیشتری با خود حمل کنید.
کدامیک قوی تر هستند؟
احساس امنیت بالاتر در چمدان های با رویه سخت بالاتر است. جهانگردان با تجربه، تا 100% از ماده پلی کربنات استفاده شده در چمدان ها راضی بوده اند زیرا با بهترین کیفیت و ضد شوک هست.
اگرچه کسانی که چمدان با رویه نرم را ترجیح میدهند نیز می توانند از استحکام و مقاومت آن اطمینان داشته باشند.تکنولوژی جدید اسبابی را فراهم کرده تا اجسام قابل انعطاف نیز از موادی تشکیل بشوند که تقریبا به اندازه ژاکت های ضد گلوله مقاومت داشته باشند.
اجسام به سمت کاربردی تر شدن پیش می روند
چمدان های انعطاف پذیر معمولا یک جیب قابل دسترس در جلوی خود دارند که غالبا قابل بزرگ شدن نیزهستند. اگرچه، امروزه این مزیت در چمدان های با رویه سخت نیز تعبیه شده است (سری Chaumont )
آیا بهینه استفاده کردن از فضا برای شما مفید است؟ Desley دست به ایتکاری نو زده و کیف قابل انعطاف و تاشویی تولید کرده که سیستم داخلی خاصی دارد، بدین معنی که میتوان آن را تا کرده و در زیر تخت خود و یا در کمد خود جا دهید و یا حتی در حالت خالی آن را به دیوار تکیه دهید. (سری U-Lite)
کیف لپ تاپ دلسی

کیف لپ تاپ دلسی

بهترین مدل را از میان مدل های چمدان انتخاب کنید

چمدانی که داخل کابین هواپیما میرود، چمدان چرخ دار که داخل بار میرود و یا کوله پشتی
علاوه بر این که میتوانید انتخاب کنید که آیا چمدانتان از نوع با رویه سخت یا نرم باشید میتوانید مدل چمدانتان را هم انتخاب کنید.
طراحی روی چمدان، نوع چرم زیبای روی چمدان، رنگهای روشن، جنس و نرمی چمدان، نرمی گوشه های چمدانو غیره میزان زیبایی و هنری بودن چمدان رل تعیین میکند که میتوانند معیار انتخاب شما باشند.
اگر چه بسیاری از سری مدل های تولید شده انواع رنگهای تند و مدل های خاص را شامل میشنوند، چمدان های با رویه سخت به نوعی ساخته شده اند که طرح و مدل آنها مطابق با هر سلیقه ای باشد ( و بتوان در فرودگاه به راحتی آنها را از سایر چمدان ها تشخیص داد)
ار آنجایی انتخاب بین چمدان با رویه سخت و نرم بسیار سخت است شما میتوانید معیار انتخاب خود را بر اساس مدل و شکل چمدان پایه ریزی کنید.

چمدان خود را به ثبت برسانید

Desley چمدان هایی را به شما ارائه میدهد که یک کد منحصر به فرد دارند. با ثبت کردن شماره چمدان خود در سایت Regprotectاز طریق سایت Desley.com میتوانید شانس خود را برای پیدا کرده چمدان گم شده خود بالا ببرید.

مسافرت های کاری

آیا بسیار به مسافرت های کاری میروید؟ Desley شما را راهنمایی میکند تا بهترین چمدانی را انتخاب کنید که رضایت شما را جلب میکند و مثل سایه به دنبال شما می آید.
یک چمدان به هم فشرده و بسیار کارآ انتخاب کنید.
  • نهایتا در سایز چمدانی که میتوانید با خود به داخا کابین هواپیما ببرید.
  • با جیب هایی در جلو و عقب
  • با محفظه ای نرم برای قرار دادن لپ تاپ
  • با سیستم تنظیم کننده چندکاره داخلی
  • برای داشتن ایمنی بالا
  • قفل رمز دار (TSA)
  • زیب مدرن ایمنی
  • کابل دسته قفلی
  • مواد بسیار محکم همچون Ultra-Performance Ballistiv Nylon ( در سری Quarterback)
اگر به دنبال بالاترین میزان راحتی و حرکت هستید
دستگیره های ارگونومی، بند شانه ای، بندهایی که کمک میکنند تا به راحتی شکل حمل کردن چمدان را تغییر دهید
با آپشن چرخ دستی شدن، به خصوص در هنگامی که وزن چمدان بالاست، برای جلوگیری از ایجاد خستگی در مسافران

طراحی، ساختار و سلیقه چمدان

چمدانی که با خود برای انجام کارهای تجاری حمل میکنید تا حدی نشانه ای از شخصیت شماست. اگر مایل به نمایش ظرافت و زیبایی هستید (سری La Defense) و اگر علاقه به نمایش چمدانی حرفه ای و شهری دارید (سری Beaubourg) و اگر تمایل زیادی به رنگ ها دارید (سری Helium) را انتخاب کنید!
همچنین، اگر تمایل دارید تا سبک سفر کنید و در عین حال خوش تیپ و رسمی بمانید، مطمئن شوید که موارد زیر را به خود به همراه ببرید
پیراهن هایی که رنگ هایشان به راحتی با هم ست شوند، یک لباس راحتی برای بعد از ظهر خود، در صورت امکان یک کت شلوار دیگر( با در نظرداشتن این موضوع که میتوانید همیشه از خشکشویی استفاده کنید. )
یک جفت کفش اضافه و واکس کفش غیر رنگی برای از بین بردن لکه های روی کفش
یک کیف لوازم آرایش سبک، که شامل محصولات مورد علاقه شما بصورت نمونه و یا با وزنی کمتر از 100 میلی لیتر است (لوازم اساسی در هتل موجود است) فراموش نشود آن وسایلی را با خود به همراه ببرید که شما را از بقسه متمایز میکنند همانند عطر و لوازم آرایشی صورت
چمدانی که به خوبی انتخاب و به خوبی پر شده باشد به عنوان وسیله ای شما را یاری میکند تا مسافرت کاری بسیار عالی داشته باشید.
کیف بیزینسی دلسی

کیف بیزینسی دلسی

یک کیف معمولی با چمدان چرخ دار؟

شما قصد خرید چمدان و کیف دارید اما نمیدانید که بهتر است کیف خریداری کنید و یا یک چمدان؟ Desley شما را راهنمایی میکند تا با توجه به عادات مسافرتی خود چگونه محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر همزمان به هر دو مدل فکر کنید متوجه خواهید شد که هر دو مدل مزیت های خاص خود را دارند:
  • برای چمدان: هواپیما، قدرت، امنیت، محافظت،...
  • برای کیف: ماشین، سبکی، راحت پر کردن، راحت مرتب کردن،... به راحتی در صندوق عقب ماشین جا میشود، به راحتی برروی دوش خود میتوانید حملش کنید، به راحتی پر میشود، به راحتی تا میشود، بدون هیچ مشکلی.
واضح است که نوع سفر شما در انتخابتان اهمیت ویژه ای دارد (نوع سفر، مدت زمان سفر، تعدد سفرهای شما)
  • هر سال شما به یک مقصد دور سفر میکنید تا روزمرگی های زندگی خود را فراموش کنید؟ یک چمدان با سایز بزرگ انتخاب کنید. ( سری Honore+)
  • شما معمولا برای تعطبلات آخر هفته با ماشین خود به بیرون شهر میروید؟ قابل انعطاف بودن و شکل کیف و کارآیی آن در پر کردن، استفاده کردن و مرتب کردن آن بسیار مهم است. ( سری Tuileries)
  • مسافرت های کاری: اقامت های سبک به نظرشما آشناست؟ چمدان کابینی مناسب شماست.
دوست دارید به پیاده روی طولانی بروید و پرسه بزنید؟ به دنبال کیف کوله پشتی بروید که 100% بخشی از لذت بردن شما باشد.

مراقب چمدان خود باشید

موادی که در حال حاضردر تولید چمدان ها به کار میرود نگهداری و مراقبت بسیار کمی نیاز دارند. در اینجا چند نکته یادآوری میشئد که به شما کمک خواهد کرد تا برای مدت طولانی و به بهترین شکل از چمدان های خود استفاده کنید و ظاهر آنها را به همان شکل اولیه زیبا و رسمی نگه دارید.
برای تمیز کردن قسمت سخت چمدان (پلی کربنات، ABS ویا پروپیلین) آب گرم با صابون و مایع شوینده به همراه پارچه نرم و یا اسفنج. سپس، آن را کاملا آب کشیده قبل از آنکه مواد روی آن خشک شوند تا از ایجاد هر گونه خط و خش جلوگیری شود.
برای تمیز کردن چمدان های با رویه نرم (پلی آمید، پلی استر، نایلون بالیستیک) با یک صابون ملایم یا طبیعی که با آب رقیق شده بشورید و از یک برس نرم استفاده کنید. بعد از آب کشیدن، سشوار را بر روی درجه پایین قرار داده و آن را خشک کنید. برای از بین بردن جای چسب زیر مارک ها میتوانید از لکه بر (Eau Eclarlate) استفاده کنید.
تعدادی مواد نو در ساخت چمدان های دلسی استفاده شده اند که ضد خش هستند و هیچ چیز نمیتواند صفحه خارجی آن را از بین ببرد.
مرتبا چک کنید که چیز مانع حرکت چرخ ها نباشد و چیزی لای آن گیر نکرده باشد. بالاخص شن و ریگ که سریعا باعث خرابی، پوسیدگی و اضمحلال چرخها میشوند.
اگر کودکان شما، یک قسمتی از قلعه ماسه ای خود را به عنوان سوغاتی به خانه آورده اند، سریعا داخل چمدان خود را جاروبرقی جارو کنید قبل از آنکه ماسه ها به اعماق چمدان نفوذ کنند.
با کشیدن یک کاور و یا پلاستیک بر روی چمدان خود به خصوص وقتی در مسافرت نیستید و چمدان خود را در زیر زمین قرار داده اید، از چمدان خود محافظت کنید. لازم به گفتن نیست که یک مکان کاملا خشک برای نگهداری چمدان مناسب است.
اگرچه اجرای موارد گفته شده کار سختی نیستند ولی باید به یاد داشت که همین موارد ساده میتوانند کمک کنند تا چمدانتان را در بهترین حالت قرار دهید تا در سفر بعدی همراه خوبی برای شما باشد.

منبع : ایران دلسی