جزئیات مطلب

۱۶ دي ۱۳۹۶ چاپ صفحه

گنجایش کوله‌های مسافرتی و اندازه کوله‌های مسافرتی

گنجایش کوله‌های مسافرتی و اندازه کوله‌های مسافرتی و تناسب کوله پشتی با بدن شما و جیب های کوله پشتی را در ایران دلسی مشاهده کنید

گنجایش کوله‌های مسافرتی  و اندازه کوله‌های مسافرتی

گنجایش کوله‌ پشتی مسافرتی

 
یک راه برای تخمین ظرفیت مورد نیازتان این است که همه چیزهایی را که می خواهید در سفر با خود ببرید را در یک کیسه آشغال بزرگ بگذارید و ارتفاع، عرض و طول کیسه پر شده را به سانتیمتر اندازه بگیرید. این اعداد را برای تشخیص حجم به سانتیمتر مربع که برای کوله تان نیاز دارید، در هم ضرب کنید. تولید کنندگان آمریکایی اندازه کوله را به وسیله اینچ مربع فهرست کرده و دیگر کارخانه ها حجم را در لیتر مکعب اندازه می گیرند. بنابراین پیش از این که به خرید کوله بروید، تبدیل واحد انجام دهید.

اندازه کوله‌ پشتی مسافرتی

اندازه کوله پشتی باید مطابق اندازه بالاتنه شما باشد یعنی فاصله بین شانه ها و استخوان لگن. البته تولید کننده ها با توجه به نوع و ویژگی مدل های مختلف کوله پشتی دستورالعمل های مناسب برای انتخاب اندازه کوله پشتی ارائه می دهند. اما به هر حال برای انتخاب اندازه مناسب کوله پشتی در موقع خرید طبق راهنمای زیر عمل کنید:
تمام بندهای کوله پشتی را شل کنید و آن را حدود ۲۰ تا ۳۰ پوند با قرار دادن وسایل مختلف سنگین کنید. کوله پشتی را بر روی پشت خود قرار دهید و سگک های آن را ببندید. کمربند را تا آنجایی سفت کنید که کوله به راحتی روی استخوان لگن شما قرار گیرد. در کوله پشتی هایی که میزان آویزش آن ها قابل تنظیم است، نوارهای شانه ای باید به کوله پشتی وصل باشند.
کوله پشتی دلسی مدل Legere

کوله پشتی دلسی مدل Legere

تناسب کوله پشتی با بدن شما

کوله پشتی انتخابی شما باید با ویژگی های بدنی شما تناسب داشته باشد تا مشکلی برای سلامتی شما به وجود نیاید. به این منظور بررسی موارد زیر ضروری به نظر می رسد:

طول نیم تنه

برخی به اشتباه برای انتخاب کوله پشتی طول قد خود را در نظر می گیرند اما این نظریه کاملا اشتباه است. اندازه کوله پشتی مناسب شما باید با طول نیم تنه ی شما تناسب داشته باشد تا کمترین فشار را به ستون فقرات شما وارد کند. برخی از انواع کوله پشتی ها به گونه ای طراحی شده اند که ارتفاع آنها قابل تنظیم می باشد؛ شاید این ویژگی بسیار مناسب به نظر برسد اما بر وزن کوله پشتی شما می افزاید.
برای انتخاب بهترین کوله پشتی فاصله ی بین شانه تا کمر را اندازه بگیرید و به تناسب زیر توجه کنید:
اندازه نیم تنه اندازه کوله پشتی
تا ۳۸ سانتی متر خیلی کوچک
از ۳۹ تا ۴۳ سانتی متر کوچک
۴۴ تا ۴۸ سانتی متر متوسط
بالای ۴۹ سانتی متر بزرگ

قاب داخلی

اکثریت قریب به اتفاق کوله‌پشتی‌های امروزی دارای بسته‌های قاب داخلی هستند. در این حالت میله‌ها و قاب‌ها در داخل کوله‌پشتی حمایت می‌شود و از دید دیگران نیز پنهان می‌ماند. با این حال، باز هم می‌توانید کوله‌پشتی‌هایی را پیدا کنید که دارای قاب بیرونی هستند و میله‌های آن از بسته اصلی جداست و به آن چسبیده است. مثلاً کوله‌پشتی‌هایی را که در فیلم‌های پیاده‌روی و کوهنوردی قدیمی یا فیلم‌هایی در مورد مسافرت به اروپا را که در سال ۱۹۷۰ میلادی مشاهده کرده‌اید، تصور کنید.
 
این نوع کوله‌پشتی‌ ها دارای قاب فلزی بسیار بزرگ و سنگینی هستند؛ بنابراین بهتر است از کوله‌پشتی‌هایی استفاده کنید که دارای قاب داخلی هستند. نه تنها ظاهر زیبایی خواهد داشت بلکه میله به همه جا گیر نمی‌کند و حرکت شما نیز آسان‌تر خواهد بود. علاوه بر این کوله‌پشتی‌هایی که دارای قاب داخلی هستند معمولاً از فیبر کربن یا پلاستیک‌های محکم ساخته شده‌اند. در این حالت حمل کوله‌پشتی راحت‌تر می‌شود و دوام بیشتری نیز خواهد داشت.
کوله پشتی دلسی مدل Adorball

کوله پشتی دلسی مدل Adorball

جیب های کوله پشتی

در کوله پشتی ها جیب های مختلفی تعبیه شده اند که هر یک کاربرد خاص خود را دارند:
  • جیب های انعطاف پذیر : این جیب ها در طرفین و وسط کوله پشتی قرار دارند و کاملا صاف هستند اما به دلیل خاصیت کششی که دارند به هنگام قرار گیری وسایل در آنها کاملا شکل وسایل را به خود می گیرند. از این جیب ها برا نگه داشتن بطری های آب و وسایل نرم و غیر تیز استفاده می شود.
  • جیب های کمری : این جیب ها بر روی کمربند کوله پشتی تعبیه شده اند و کاملا در دسترس شما قرار دارند. جیب های کمری بهترین مکان برای نگهداری تنقلات، گوشی تلفن همراه و جی پی اس که مدام با آنها سرو کار دارید، می باشند.
  • جیب بیلچه : این جیب به صورت پیش فرض برای جاسازی بیلچه در نظر گرفته شده و به همین سبب به جیب بیلچه شهرت دارد، اما امروزه برای نگهداری اقلام سبک وزن همچون نقشه، ژاکت نازک و... از آن استفاده می شود. این قسمت از کوله پشتی در جلوی آن قرار دارد و معمولا توسط یک سگک به بدنه ی کوله پشتی متصل می شود.
  • جیب بیرونی : این جیب همانند جیب بیلچه است اما اندازه ی کوچکتری دارد و برای وسایل کم حجم تر از آن استفاده می شود. تعدا این جیب می تواند بیش از یک عدد باشد.

منبع : ایران دلسی