جزئیات مطلب

۱۹ دي ۱۳۹۶ چاپ صفحه

همه چیز درباره محفظه های کوله پشتی و خصوصیات یک کوله پشتی خوب

در این مقاله قصد داریم که هر آنچه که در مورد محفظه ها و تهویه کوله پشتی باید بدانیم را مورد بررسی قرار دهیم و موارد مهمی را از همه جوانب بررسی خواهیم کرد و در انتها به بررسی خصوصیات مهم یک کوله پشتی خوب خواهیم پرداخت .پس اگر به این موضوع علاقه مند هستید با ما همراه شوید.

همه چیز درباره محفظه های کوله پشتی و خصوصیات یک کوله پشتی خوب

تهویه در کوله‌های مسافرتی

شاید شما هم کسانی را که پس از مدتی استفاده از کوله پشتی، پشت آن ها خیس از عرق شده است، دیده باشید. این افراد حتی در هنگام استراحت کوله را از پشت بر نمی دارند زیرا بیم آن را دارند که پشت آن ها در معرض باد قرار گرفته و دچار سرما خوردگی شوند. این عرق کردن تا حدی به این علت است که در طراحی کوله، تمهیداتی برای تهویه ناحیه پشت در نظر گرفته نشده است. اکنون در بازار می توان کوله پشتی هایی یافت که در طراحی و ساخت آن ها به این موضوع توجه شده است. در نتیجه تعرق در ناحیه پشت به مقدار قابل توجهی کاهش یافته و دمای پشت فرد نیز به مقدار قابل ملاحظه ای پایین می آید.
در ساخت قسمت پشت این کوله ها ضمن رعایت نکاتی که به عبور هوا کمک می کنند، از اسفنج خاصی هم استفاده شده که به علت تخلخل ویژه ای که در ساخت آن به وجود آمده، هوا به راحتی از آن عبور می کند و در نتیجه تهویه بهتری در ناحیه پشت فرد به وجود می آید.

نشانه های کیفیت در کوله‌های مسافرتی

هنگام خرید، با دقت به دوخت های کوله نگاه کنید و کمی به درزها فشار آورید. فواصل بین دوخت ها یا نخ های پاره شده نشانه هایی از این هستند که کوله پشتی در حد استاندارد نیست. مطمئن شوید که درزها کاملا به هم دوخته شده اند و نشانه ای از در رفتگی وجود ندارد. سگک هایی که به راحتی آزاد می شوند. ابزارهایتان را محافظت کرده و دسترسی آسان را برای شما فراهم می کنند. بندهای قابل تنظیم شما را قادر به اضافه یا کم کردن حجم بار می کنند. یک پوشش بارانی کوله تان را خشک نگه می دارد. نقاط اتصال و وصله های چرمی سوراخ دار بر سطح خارجی کوله به شما اجازه اتصال ابزار اضافی را می دهند. این ها همگی ویژگی های استاندارد روی یک کوله خوب هستند.
کوله پشتی دلسی

آزمایش کوله پشتی مسافرتی

فروشندگان تخصصی اغلب وزنه هایی را در اختیارتان می گذارند تا کوله پشتی مسافرتی را در مغازه امتحان کنید. تقریباً ۱۱ کیلوگرم وزنه در کوله بگذارید. سپس به اطراف قدم بزنید تا ببینید چگونه است، هیچ بخش از کوله نباید ناراحت باشد. کمربند باید به نرمی دور لگن شما قرار گرفته و بیشتر وزن را تحمل کند. تناسب آن را به وسیله بلند کردن یک زانو امتحان کنید، اگر حرکت کوله را ناموزون می کند، احتمالاً کمربند خیلی بالا یا خیلی پایین است. نوارهای شانه نباید به زیر بغل فرو بروند. کوله نباید وقتی راه می روید به پشتتان ضربه بزند. کوله ای که خوب و متناسب تنظیم شده باشد باید تقریباً تمام وزن را روی لگن بیاندازد، نوارهای شانه فقط کوله را از افتادن به عقب حفظ می کنند.
همچنان که به اطراف مغازه قدم می زنید، گاهی سریع گام بردارید و بالا و پایین بپرید. به جلو خم شده و نوک شست پایتان را لمس کنید. بلند شوید و یک پا را روی یک نیمکت یا صندلی بالا بیاورید، سپس بدنتان را از سویی به سوی دیگر تکان دهید. کوله باید با شما حرکت کرده و نباید تعادلتان را برهم بزند. اگر روی پشتتان به این سو و آن سو حرکت کند، در تنظیم دوباره آن بکوشید. اگر مؤثر نیافتاد، به سراغ کوله دیگری بروید.

خصوصیات کوله پشتی مسافرتی

در کنار اینکه مراقبت از کوله پشتی هم امر مهمی است اما بهترین کوله‌پشتی‌ها، منظورم کوله‌پشتی است که به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد، دارای ویژگی‌های هستند که آن را بادوام، محافظ و با ماندگاری بالا می کنند.

مواد مقاوم در برابر آب

زمانی که وسایل موردنیاز برای سفر را بسته‌بندی می‌کنید، لازم نیست کوله‌پشتی شما ۱۰۰ درصد ضد آب باشد. تنها کافی است مطمئن باشید که کوله‌پشتی شما از موادی ساخته شده که در برابر آب مقاوم است و به هنگام بارندگی همه‌ چیز خیس نخواهد شد. (بیشتر کوله‌پشتی‌های دلسی دارای پارچه کرباسی هستند که به هنگام بارش باران می‌توانید آن را روی کوله‌پشتی بکشید و تا حد زیادی ضد آب می‌شود). علاوه بر این، مطمئن شوید که مواد به مدت طولانی مرطوب باقی نمی‌ماند و بو نمی‌گیرد.
من در این مدت به دنبال موادی بودم که ضخیم اما سبک باشد. باید می‌توانستم یک فنجان آب روی آن بریزم در حالی که این آب به داخل کوله‌پشتی نفوذ نمی‌کرد. من در طول بارندگی‌های سیل‌آسا و بادهای موسمی سفر نمی‌کنم اما قبلاً در یک سیلاب کوچک گرفتار شدم و از آنجایی که کوله‌پشتی که به همراه داشتم از مواد خوبی ساخته شده بود، لباس‌ها و وسایلم خیس نشد.

زیپ قفل‌دار

مهمترین ایده‌ی کوله‌پشتی‌ مسافرتی یا Travel Backpack این است که زیپش مانند چمدان دورتادور کوله رو باز می‌کند. اینگونه می‌توانید بدون اینکه همه‌ی وسیله‌های داخلش رو به هم بریزید، به چیزی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید و بعدش هم خیلی راحتسر جای قبلی اش بگذارید. در سفرهای شهری به چیزهای مختلفی در ساعات مختلف روز نیاز دارید پس مناسب‌ترین کوله‌پشتی سفرآن است که درش مثل چمدان باز بشود و همیشه به همه‌ی وسیله‌ها دسترسی داشته باشید.
مطمئن شوید که هر یک از محفظه‌های کوله‌پشتی دارای دو زیپ است بنابراین می‌توانید آن‌ها را به هم قفل کنید. اگر چه من در مورد دزدی افراد از کوله‌پشتی و برداشتن لباس‌های کثیفی که در آن وجود دارد زیاد نگران نیستم ولی باز هم دوست دارم به هنگام مسافرت کوله‌پشتی‌ام را قفل کنم. همیشه از اینکه سایر افراد چیزهایی را در داخل کیفم قرار دهند یا دستگاه کنترل چمدان در فرودگاه کیف مرا بگردد و وسایل دیگری پیدا کند، نگران و دلواپس هستم برای همین قفل‌کردن کوله‌پشتی برای من اهمیت زیادی دارد.

وجود محفظه‌های متعدد

یک کوله‌پشتی خوب باید محفظه‌های متعددی داشته باشد. در این صورت شما می‌توانید اموال خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و به هنگام نیاز هم دسترسی آسان‌تری به آن داشته باشید. به عنوان مثال، من لباس‌هایم را در محفظه اصلی کیف، چتر و صندل‌ها را در قسمت بالای کیف و کفش‌هایم را در محفظه کناری قرار می‌دهم. در این صورت هیچ چیز با هم قاتى نمی‌شود و اقلام داخل کوله‌پشتی هم کثیف نخواهد شد. همچنین زمانی که به یک وسیله نیاز دارید، لازم نیست کل کوله‌پشتی را زیر و رو کنید.

محفظه کیسه خواب

این قسمت از کوله پشتی برای نگهداری کیسه ی خواب ایجاد شده است و به شما این اجازه را می دهد که به جای حمل کیسه خواب در یک ساک جداگانه، آن را در کوله پشتی خود جای دهید و دستتان را آزاد بگذارید. همچنین می توانید برای نگهداری سایر اقلام دیگر نیز از این محفظه استفاده کنید.

پوشش ضد آب

کوله پشتی شما باید مجهز به پوشش ضد آب باشد تا در صورت بارندگی بتوانید وسایل خود را از رطوبت حفظ نمایید. این پوشش می تواند در برابر باد نیز از کوله ی شما محافظت کند و آسیب ها را به حداقل برساند. در صورتی که کوله ی شما این پوشش نداشته باشد مجبور خواهید بود تمام وسایل درون آن را با یک پوشش ضد آب بپوشانید. در این صورت شاید بتوانید از خیس شدن وسایلتان جلوگیری کنید اما کوله پشتی خیس، شما را مجبور به حمل وزن بیشتری خواهد کرد که از سرعت شما می کاهد.

مخزن آب

این قسمت از کوله پشتی معمولا به صورت جداگانه فروخته می شود اما در فضای داخلی آن جای می گیرد. مخزن آب معمولا به شکل یک آستر دولایه است که امکان تصفیه آب را فراهم می کند و دارای شلنگ های باریکی برای خروج آب می باشد.
چنانچه قصد خرید اینترنتی کوله پشتی دلسی را دارید اینجا کلیک کنید

 

منبع : ایران دلسی