جزئیات مطلب

۲۰ دي ۱۳۹۶ چاپ صفحه

ابعاد و ویژگی های مهم چمدان ها

ابعاد چمدان و سایز چمدان مسافرتی و چرخ چمدان و زیپ چمدان و جنس رویه چمدان ها را ایران دلسی مشاهده کنید

ابعاد و ویژگی های مهم چمدان ها

ابعاد چمدان

سایز کوچک :چمدان هایی که مصرف شخصی دارند یا اغلب برای سفرهای کوتاه استفاده می شوند.
سایز متوسط :مناسب برای خانواده ها کم جمعیت و سفر های میان مدت
سایز بزرگ :مناسب برای کسانی که یا خانواده پر جمعیتی هستند و قسط سفر طولانی مدت دارند ویا کسانی که علاقه شدیدی به خرید در فروشگاه ها در سفر ها دارند.

ویژگی های مهم چمدان ها

سایز چمدان مسافرتی

اگر به تنهایی سفر میکنید استفاده از چمدان هایی با سایز 20 تا 24 مناسب است زیرا وسایل شخصی یک نفر را میتواند در خود جای دهد ، اما اگر با خانواده سفر میکنید از چمدانی استفاده کنید که سایز آن 30 باشد زیرا مناسب یک خانواده 3 نفره می باشد
اغلب افراد با هواپیما سفر میکند و علاقه دارند چمدان خود را در بالا سر خود قرار دهند اگر با هواپیما سفر میکنید می توانید از سایز 22 استفاده کنید به خوبی وسایل خود را در آن جای دهید

چرخ چمدان

هنگام خرید چمدان به دو نکته در خصوص چرخ چمدان باید توجه کنید. یکی سایز چرخ چمدان و یکی تعداد آن. ویژگی مهم چمدان های 4 چرخ این است که به راحتی به همه طرف حرکت می کنند و می چرخند، در حالی که چمدان های 2 چرخ فقط به سمت جلو و عقب حرکت می کنند.
پس اگر چمدان 4 چرخ انتخاب کنید راحتتر می توانید آن را حرکت دهید.
سایز چرخ چمدان هم در میزان روان بودن چرخ ها و سرعت حمل آن تأثیرگذار است. ممکن است چمدان هایی که چرخ کوچکی دارند تحمل وزن بار شما را نداشته باشند و به سختی حرکت کنند.
پیشنهاد ما این است که هنگام خرید چمدان مسافرتی به کیفیت چرخ، سایز آن و تعداد آن توجه کنید و از روان بودن چرخ ها اطمینان حاصل کنید.
خرید چمدان دلسی

چمدان دلسی مدل Bastille Frame

زیپ چمدان

کیفیت زیپ چمدان و قفل آن بسیار مهم است، چون امنیت وسایل شما به آن برمی گردد. علاوه بر این، یادتان باشد که قسمت تحویل بار فرودگاه به هیچ عنوان چمدان هایی که درب آنها خراب است را تحویل نمی گیرد!
زیپ ها دو نوع دارند؛ زنجیره ای و سیم پیچ. زیپ های زنجیره ای از دو ردیف دندانه به هم پیوسته تشکیل شده اند و از جنس فلز هستند. به همین خاطر مقاومت بالایی دارند و بهتر و قوی تر از زیپ های سیم پیچ هستند.

دسته چمدان

هنگام انتخاب چمدان، دسته چمدان را چند بار بالا و پایین بکشید تا از سالم بودن و راحت بودن آن مطمئن شوید.
علاوه بر این، به سایز دسته چمدان هم توجه کنید. دسته ساک و چمدان بهتر است بلند باشد. دسته کوتاه حمل و نقل را سخت می کند.

جنس رویه چمدان ها

کافیست یک سری به همین خیابان منوچهری خودمان و یا وب سایت های فروش کیف و خرید چمدان بزنید تا متوجه شوید تا دلتان بخواهد متریال های مختلف برای استفاده در ساخت چمدان وجود دارد. از کتان گرفته تا چرم طبیعی و چرم مصنوعی. اینجا هم همان داستان هرچقدر پول بدی آش میخوری برقرار است. همچنین اگر چشم و گوش بسته پیش بروید ممکن است نصف پولی که داده اید را هم آش نخورید و دست خالی و با خرید چمدان نه چندان بدرد بخور به منزل بازگردید.
خرید چمدان چرخ دار دلسی
پس پیش از هرچیزی بدانید که رویه چمدان میتواند چرم، پلی کربنات سخت و یا مثلا کتان و برزنت باشد. خصوصیت چرم که بر کسی پوشیده نیست، علاوه بر دوام زیبایی و قیمت بالایی هم دارد. در خصوص برزنت و کتان باید گفت ویژگی که دارند سبکی بیشتر و البته امکان کثیف شدن بیشتر است. پلی کربنات ها گزینه های جدید و خوبی برای چمدان ها هستند. علاوه بر شیک و با دوام بودن خط و خش کمتری روی آنها می افتد و تنوع های بیشتری در رنگ و طراحی دارند.

دوخت

این یکی از آن گزینه هاییست که برای فهمیدن خوب یا بد بودن آن بایستی اینکاره باشید و به این راحتی ها نیست! دوخت ها معمولا انواع متنوعی دارند و شاید در این مورد بهتر است همسر و یا خواهرتان که دستی در خیاطی دارد همراه شما باشد. دوخت خوب باعث میشود چمدان شما به این سادگی ها به اصطلاح deform یا بدریخت نشود. همچنین دوخت خوب میتواند بر زیبایی چمدان شما تاثیر زیادی بگذارد.

طراحی

یک چمدان خوب بایستی متناسب با فرم خود اعم از مستطیل و یا مربع بودن بیشترین حجم ممکن را در اختیار شما قرار دهد. اگر قرار باشد شکل و شمایل خاص چمدان و یا وجود لبه ها و یا تورفتگی های خاص از فضای آن جلوگیری کند در آینده برای شما هیچ فایده ای نخواهد داشت! در سالهای اخیر در کنار دوام به طراحی چمدان ها توجه بیشتری شده است اما نباید به از خاطر ببرید که چمدان قرار است نهایتا در باربند اتوبوس و یا در محفظه بار هواپیما انداخته شود و چیزی که بیشتر از طراحی در آن اهمیت دارد کارایی و فضاهایست که برای وسایل در اختیارتان قرار میگیرد.

داخل چمدان

در خصوص داخل چمدان ها تنوع بسیاری در طراحی ها وجود دارد. از جمله نکاتی که هست این است که بهتر است محفظه های کوچک و دارای زیپ در آن تعبیه شده باشد تا بتوانید به تناسب نیاز خود به اصطلاح خرت و پرت ها را در آن جا دهید! همچنی بودن یک فضای کاملا ضد آب محل خوبی برای مخفی کردن پول و یا پاسپورت هاست. رویه داخلی چمدان نباید طوری باشد که با اولین کشیدگی شروع به نخ نما شدن بکند. در برخی از چمدان ها قسمت ضد ضربه ای برای لپ تاپ و یا تب لت وجود دارد که میتواند در سفر حسابی مفید بوده و از به همراه بردن کیف لپ تاپ جدا جلوگیری کند.

وزن چمدان

چمدان ها یا از جنس الیاف مصنوعی هستند و یا از جنس چرم، پلاستیک فشرده شده و یا برزنت. چمدان های برزرنتی کم وزن هستند اما ضد آب نیستند و در آب و هوای بارانی نمی توانید از آن استفاده کنید.
چمدان های تیتانیوم ـ پلاستیک از چمدان های بادوام هستند و از نظر وزن نیز مناسبند. چمدان های تیتانیومی به دلیل مقاومت بالای آنها جزو انتخاب برتر اکثر مسافران کثیرالسفر هستند و با نگهداری خوب تا 10 سال عمر می کنند.
خرید اینترنتی چمدان
اما بزرگ ترین مشکل این نوع چمدان را می توان خط و خش ناشی از حمل و نقل در طول سفر دانست چون بدنه آنها زیاد در مقابل این اتفاق مقاوم نیست.
چمدان هایی هم که از جنس پلاستیک سخت و فشرده هستند خاصیتی شبیه به چمدان های تیتانیومی دارند، با این تفاوت که استحکامشان کمتر و البته قیمتشان ارزان تر است. با این حال امکان شکستگی این چمدان ها زیاد است چون تحمل پلاستیک درحمل بار بسیار کمتر از فلز است.
به طور کلی جنس چمدان در وزن آن تأثیر می گذارد. به همین خاطر چمدان هایی که مقاوم تر هستند و از جنس سختند وزن بیشتری دارند.

چمدان با روی سخت استفاده کنیم یا نرم ؟

هر نوع جنس چمدان ها ویژگی های خاص خود را دارند مثلا چمدان های با روی نرم به راحتی در هر جایی جا می شوند و وزن کمتری نسبت به چمدان هایی با رویی سخت دارند
اما مشکل این چمدان ها این است که اگر وسایلی را با خود حمل میکنیم که احتیاج به امنیت بالایی دارند یا باید از آنها در برابر شکستگی محافظ شوند باید از چمدان های با روی سخت استفاده کنیم
داخلی یا خارجی
بسیاری از مسافران هنگامی که به مراکز خرید چمدان مراجعه می کند وقتی فروشنده از آنها درباره کشور سازنده این وسیله سوال می کند با تعجب می پرسند مگر چمدان ایرانی هم داریم؟! حال آن که پاسخ آنها مثبت است اما به دلیل مشکلات بازاریابی، نام برندهای ایرانی زیاد بر سرزبان ها نیست و بازار اصلی چمدان کشورمان مطابق معمول در اختیار کشور چین قرار گرفته است.

منبع : ایران دلسی