جزئیات مطلب

۶ مهر ۱۳۹۶ چاپ صفحه

9 نکته مهــــــم برای مراقبت از چمدان و ساک مسافرتی

راهنمای مراقبت از چمدان و ساک مسافرتی چرم ، نایلون بالستیک ، پلاستیکی ، پلی استر و suitcase را در ایران دلسی بخوانید

9 نکته مهــــــم برای مراقبت از چمدان و ساک مسافرتی

نکات نگهداری از چمدان مسافرتی

آیا شما از اشخاصی هستید که زیاد مسافرت می کنند ؟ و اگر عضو این چنین از افراد هستید حتما باید چمدانی داشته باشید تا وسایل ضروری تان را داخل آن جای دهید و دیگر دغدغه ی جای کافی را نداشته باشید .
در حالت ایده آل ، چمدان ها برای راحتی هرچه بیشتر افراد ساخته شده اند تا تمام وسایل مورد نیاز خود را داخل آن جای دهند .
امروزه انواع مختلفی چمدان برای کاربردهای مختلف در بازار موجود هستند و می توانید مورد نیاز خود را در سایت ایران دلسی انتخاب کنید که از جنس مرغوب ساخته شده اند .
چمدان های موجود در بازار از جنس های مختلف ساخته شده اند و به این منظور مهم است که بدانید چگونه از آنها مراقبت کنید تا طول عمر آن افزایش یابد و دیگر نیازی به تهیه ی مجدد چمدان نخواهید داشت .
علاوه بر این ، مراقبت مالک از چمدان می تواند ضمانت آنرا تضمین نماید و به یاد داشته باشید که تمام شرکت های مخصوص فروش چمدان ، محصولی را که به شما ارائه می دهند ، محصولی سالم می باشد و بعد از خریداری شما اگر سایشی یا آسیبی به چمدان وارد شود یقیناً به دلیل بی احتیاطی شما بوده است .
مراقبت و نگهداری از چمدان چرخدار ها کار آسانی نمی باشد چرا که هر چمدان جنس متفاوتی ساخته شده است و طرز مراقبت هر یک از آنها به این دلیل متفاوت می باشد .
در این مقاله از ایران دلسی ، لیستی از راهنمایی هایی است که باید در مورد مراقبت و نگه داری چمدان ها بنابر جنس ساخته شده اش به یاد داشته باشید را فراهم کرده ایم که در ادامه بیان می کنیم . جهت اطلاع بیشتر ادامه ی این مطالب را بخوانید .

1- چرم :


اگر شما می خواهید چمدانی از جنس چرم خریداری کنید ، توصیه می شود که چمدانی بخرید که چرم آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد که تمام چمدان چرخدار های دلسی از کیفیت بالایی برخوردارند . به این دلیل ما می گوییم چمدان چرم با کیفیت بالا خریداری کنید چرا که در مقابل رطوبت و آب مقاوم باشد و با کوچکترین سایش ، چمدان آسیب نبیند و در نتیجه هزینه ایی برای خرید مجدد چمدان نداشته باشید .
به هیچ وجه از مواد پاک کننده مخصوص چمدان های نایلونی و یا پلی استری در تمیز کردن چمدان های چرم استفاده نکنید چرا که بسیار مضر می باشند و ممکن است واکنش های شیمیایی روی چمدان ایجاد کنند که جبران آن کار سختی می باشد و زیبای چمدان را از بین خواهند برد .

2- نایلون بالستیک :


اگر شما می خواهید از چمدان های با جنس نایلون بالستیک خریداری کنید ، لازم است بدانید که اگر شما این نوع چمدان را می خواهید خریداری نمایید باید آن را دور از خاک ، آب ، رطوبت و قسمت های کثیف نگه دارید و از این رو جالب است که بدانید می توانید از آب در شستشوی آن استفاده نمایید .
ساک و چمدان های دلسی
ساک و چمدان های مسافرتی
در شسشتوی آن باید مطمئن باشید که از صابون های شیمیایی و مخرب استفاده نمی کنید و باید از صابون های بهداشتی و استاندارد استفاده کنید تا آسیبی به آن نرسد .

3- پلی استر :


اکثر ساک ها و چمدان ها از پلی استر ساخته شده اند که هم جنس سفت و سختی دارد و هم انعطاف پذیر است و به راحتی خراش روی آن ایجاد نمی شود و در مقابل خراش مقاوم است .
در تمیز کردن چمدان های با جنس پلی استر ، بهتر است این کار را با آب ، صابون و یک پارچه ی تمیز انجام دهید تا آسیبی به آن نرسد و نکته ایی که باید در هنگام شستشوی این چمدان ها باید بیان کنیم این است که در حین تمیز کردن چمدان از جنس پلی استر تمام قسمت های آنرا تمیز کنید یعنی هم داخل و خارج آنرا تمیز کنید تا دو رنگ در چمدان به وجود نیاید و چمدان به خوبی تمیز شود .

4- در انتخاب برس تمیز کننده چمدان دقت کنید :


در تمیز کردن چمدان های نایلونی یا پلی استر ، توصیه می شود که از برس های ویژه برای این نوع چمدان ها استفاده کنید تا صدمه ایی به چمدان وارد نشود و خراشی روی آن ایجاد نشود .

5- به هیچ وجه چمدان را خیس نکنید :


دقت کنید که در تمیز کردن چمدان ، داخل و خارج آنرا خیس نکنید چرا که ممکن است به چمدان آسیب برساند و توصیه می شود که فقط قسمتی را که کثیف شده است را تمیز کنید .

6- امکانات ساک و چمدان مسافرتی :


منظور از امکانات ساک و چمدان ، عبارتند از تعداد زیپ ها ، دستگیره ها و قفل آن می باشد که در چمدان ها متفاوت می باشد
برای نگه داری بهتر از این امکانات می توانید از روغن های مخصوص آنها استفاده کنید تا در مرور زمان کند و به سختی باز نشوند .

7- تمیز کردن زیپ ها :


برای تمیز کردن زیپ ها می توانید از پلیش های الکلی ناخن استفاده کنید که به زیپ آسیبی نمی رسانند و آنها را همانند روز اول تازه و زیبا جلوه می دهند .

8- قبل از استفاده از شوینده ها ، نحوه استفاده آن را بخوانید :


همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که در هنگام استفاده از مواد شوینده ، ابیتدا لازم است که نحوه استفاده از آنرا بخوانید سپس استفاده کنید چرا که برای مثال اگر شما مقدار استفاده از آنرا کم کنید ، تاثیرش ممکن است برابر با صفر و اگر بیش از حد استفاده کنید ممکن است به چمدان آسیب برساند .بنابراین ابتدا دستورالعمل را بخوانید سپس استفاده کنید .
شستوشوی چمدان

شستوشوی چمدان های دلسی


9- از صابون های استاندارد و ملایم استفاده کنید :


صابون هایی که حاوی مقادیر زیادی از مواد شیمیایی هستند ، با استفاده از آنها چمدان را به نحوی نابود می کند و شما را مجبور به خرید چمدان دیگر خواهد کرد و بنابراین توصیه می شود از صابون های مناسب و صابون های استاندارد و مختص تمیز کردن چمدان استفاده کنید تا آسیبی به چمدان نزنید .
اگر شما نکاتی برای نگه داری و تمیز کردن چمدان می دانید که در این مطلب ذکر نشده است می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : ایران دلسی