جزئیات مطلب

۱۴ دي ۱۳۹۶ چاپ صفحه

کوله پشتی مسافرتی و خصوصیات

کوله پشتی مسافرتی و انواع کوله پشتی مسافرتی و کوله پشتی تعطیلات آخر هفته و کوله پشتی چند روزه و کوله پشتی های سفرهای طولانی کوله پشتی های زنانه و کوله پشتی های مخصوص نوجوانان

کوله پشتی مسافرتی و خصوصیات

کوله پشتی مسافرتی و خصوصیات

کوله پشتی یکی از تجهیزاتی است که برای حمل لوازم و وسایل مورد نیاز از آن استفاده میشود به عبارت دیگر تمام وسایل مورد نیاز برای یک مسافرت باید درون وسیله ای قرار گیرد که این وسیله کوله پشتی نام دارد.
کوله پشتی باید دارای ویژگی هایی باشد که بتوان از آن به راحتی بیشترین بهره را برد. بنا براین انتخاب یک کوله پشتی مناسب و تنظیم صحیح آن روی بدن، دو مساله بسیار مهم است.
انتخاب کوله پشتی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این وسیله همراه همیشگی شما هستند. در چندین سال اخیر شرکت های معتبر جهان کوله پشتی هایی باکاربرد های مختلف، در ابعاد و سایز های مختلف طراحی کردند که کار کاربر را در انتخاب کوله مورد نظر، آسانتر کرده است.

۱- کوله پشتی تعطیلات آخر هفته

این نوع کوله پشتی مناسب کوله گردی های کوتاه مدت است که حدود ۱ تا ۳ شب طول می کشد. حجم وسایلی که درون این کوله پشتی جای می گیرد حداقل ۳۰ و حداکثر ۵۰ لیتر می باشد و می تواند نیاز شما را در این مدت کوتاه بر طرف نماید. شاید این میزان حجم، کم به نظر برسد اما اگر نظم و انضباط خوبی در جمع آوری وسایل سفر و همچنین برنامه ریزی دقیقی داشته باشید می توانید تمام وسایل مورد نیاز خود را در آن بگنجانید.
این کوله پشتی را به تازه واردان کوله گردی پیشنهاد می کنیم چرا که هنوز برای مسافت های طولانی آماده نیستند و وزن کوله پشتی تاثیر به سزایی در سرعت حرکت آنها دارد.
خرید کوله پشتی دلسی

کوله پشتی دلسی مدل Bellecour

۲- کوله پشتی چند روزه

اگر بین ۳ تا ۵ روز را برای سفرتان در نظر گرفته اید و وسایلتان کمی بیشتر شده، می توانید از کوله های چند روزه با ظرفیت ۵۰ تا ۸۰ لیتر استفاده کنید. کوله چند روزه پرفروش ترین نوع کوله پشتی در دنیاست چرا که مناسب ترین حجم را در میان کوله پشتی ها دارد. حجم این کوله پشتی برای سفرهای روزانه، تورهای اسکی، شب مانی در طبیعت و بسیاری از انواع دیگر سفر نیز مناسب می باشند و به عبارتی چندین کاربرد دارند.
علاوه بر این ویژگی ها، این نوع کوله، بهترین گزینه برای استفاده در فصول گرم سال نیز می باشد و می توانید برای سفرهایتان به راحتی از آن استفاده کنید.

3- کوله پشتی های سفرهای طولانی

کوله پشتی های سفرهای طولانی به کوله پشتی هایی گفته می شود که بیش از ۷۰ لیتر گنجایش دارند و مخصوص سفرهای بیش از ۵ روز طراحی شده اند. به جز سفرهای طولانی در موارد زیر نیز استفاده از این کوله پشتی ها توصیه می شود:
در سفرهای زمستانی ( حتی یک روزه ) که لباس ها حجم بیشتری دارند و فضای بیشتری را در کوله پشتی اشغال می کنند.
سفر با کودکان که والدین را مجبور می کند تعداد زیادی از وسایل فرزندانشان را در وسایل خود جای دهند تا بتوانند آنها را سرگرم کنند

4-کوله پشتی های زنانه

به دلیل فرم خاص بدن بانوان، کوله پشتی هایی مخصوص آنها نیز طراحی شده است که تمامی ویژگی های ذکر شده را دارند اما سایز کمربند و بند شانه در این کوله پشتی ها با نوع مردانه آن متفاوت است و چهارچوب کوچکتری نیز دارند.
خرید اینترنتی کوله پشتی مسافرتی دلسی

کوله پشتی دلسی مدل Montmartre Pro

5- کوله پشتی های مخصوص نوجوانان

افرادی که در سن رشد قرار دارند و علاقه مند به سفرهای کوله گردی هستند، انواعی از کوله پشتی را انتخاب می کنند که قابلیت تنظیم سایز داشته باشد و بتواند تا سال های آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای این دسته از کوله گردان استفاده از کوله های سبک تر و به ویژه انواع زنانه ی آن نیز توصیه می گردد.

منبع : ایران دلسی