جزئیات مطلب

۲۱ آبان ۱۳۹۶ چاپ صفحه

تحول چمدان و پارچه ها

تحول چمدان و شناخت انواع پارچه ها و پلی پرو پیلن و پلی کربنات و suitcase

تحول چمدان و پارچه ها

تحولچمدانو شناخت انواع پارچه ها

در سال 1970دلسیبرای اولین بار با مواد متفاوتی شروع به تولید چمدان کرد و دسته بندی کالاهای سفری را با تغییری بزرگ روبه رو کرد .
تا آن زمان تنها با پارچه چداره خارجی چمدان طراحی و تولید میشد ولی دلسی توانست با استفاده ازبسپار پلی پروییلن و قالب گیری آن چمدان هارد کیس تولید کند .

پلی پرو پیلن چیست ؟

پلی پرو پیلن یکی از پر مصرف ترین بسپار های دنیاست فرم پذیری و تنوع طیفی این محصول شیمیایی میتواند دایره مصرف آن را افزایش دهد ولی در صنعت چمدان به دلایل زیر در دوره تولید چمدان بسیار پر استفاده بود .
  • در مقایسه با دیگر بسپارها ارزان تر است .
  • پلی پرو پیلن در سال 1970 سبک ترین بسپار موجود بود .
  • انعطاف پذیری و خواص فیزیکی و شیمییایی منعطف و در نتیجه طیف تولید بزرگتری داشت.
  • استحکام بیشتر نصبت به بسپار های دیگر در زمان خودش.

پرو پیلن

پرو پیلن

دلسی ژانر تولید جدید چمدان را با تحول رو به رو کرد و گوی سبقت را از دیگر رقیبان ربود ،دیری نپایید تا تولید چمدان هارد رواج و سیکل تولید و مواد مصرفی آن بسیار متنوع و گسترده شد .
پس از پلی پرو پیلن ماده ای مقاوم و متفاوت جایگزین این ماده شد .

پلی کربنات چیست؟

از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک است؛ و به گستردگی در زمینه‌های قالب سازی و تغییرات حرارتی کاربرد دارد. این نوع پلاستیکها به گستردگی در صنایع نوین کاربرد دارد.
از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک است؛ و به گستردگی در زمینه‌های قالب سازی و تغییرات حرارتی کاربرد دارد. این نوع پلاستیکها به گستردگی در صنایع شیمیایی نوین کاربرد دارند.
پلی کربنات سخت‌ترین ماده شفافی است که به عنوان گزینه‌ای مناسب و جایگزین بخش‌های مختلف مورد استفاده قرارمی‌گیرد .

پلی کربنات

پلی کربنات

از جمله محاسن پلی کربنات وزن پایین و همچنین مقاومت بالای آن نصبت به انواع پلاستیک است .
یک ورقه 20در 20 پلی کربناتی با توجه به نوع استفاده از ان میتواند فشاری معادل 700 تا 4900 پند را تحمل کند . دایره استفاذه از این محصول بسیار گسترده است .
از ساختمان سازی گرفته تا تولید پوشش سقف جت های جنگنده همه و همه مدیون دستاورد دکتر دانیل فاکس هستند وی در سال 1958 پلی کربنات را به بازار عرضه و دلسی در صنعت خود از سال 1976 تا کنون بهره میبرد .
مقاومت بالا در برابر خط و خش ،مستحکم بودن آن نسبت به پلاستیک ، فرم پذیر بودن ،رنگ بندی متنوع تر،تبادل نزدیک به صفر رطوبت و یک نواخت بودن حرارت در باکسهای پلی کربناتی آن را محصولی دلچسب برای چمدانهای ما میسازد .
چمدان دلسی
امروزه حدود 80 درصد چمدانهای هارد کیس دلسی از پلی کربنات ساخته میشوند .
پلی کربنات مصرفی در چمدان میتواند فشاری معادل 900 تا 1400 پند را در لحضه دفع نماید ولی این به معنی آسیب پذیر نبودن این محصولات نیست نوع چیدمان که در مبحثهای آتی به آن حتما خواهیم پرداخت میتواند در طول عمر مفید این محصولات مثمر ثمر باشد.
برخی دیگر از محصولات دلسی به دلیل پیچیدگی در طراحی خارجی از مصنوعات دیگر از قبیل ای بی اس تولید میشوند که خصوصیاتی ما بین پلی پروپیلن و پلی کربنات دارند که صرفا به دلیل فرم پذیر تر بودن مورد استفاده قرار میگیرند .
امروز دلسی با ارائه محصولی از جنس پلنیوم(پلنیوم دستاورد شرکت دلسیست که به صورت انحصاری تا چند سال آینده در محصولات استفاده میشود نمونه اولییه تولید با این محصول چمدا کامارتین بود که به دلیل یکسان نبودن کوآلیتی در کل محصولات تا پیشرفت بیشتر آن فعلا از سطح ارائه جمع آوری و تا تکمیل آن از ارائه آن معذوریم ) که دارای مقاومتی بی بدیل در میان هم نوعان خود است همواره در تلاش برای بهترین بودن است.
امروزچمدانهای هارددلسیاز تمامی این مواد میتوانند ساخته شوند مثلا چمدان بلفورت ،بلمونت، زیپر و.. از پلی پروپیلن و چمدان انا و چاتلت و سگور از پلی کربنات و حتی در برخی مدلها به صورت تلفیقی مثلا چمدان جدید گراس از پلی کربنات و ای بی اس ساخته میشوند.
اطلاعات مربوط به جنس چمدان بر روی لیبل چمدان درج شده است .

پلی کربنات

پلی کربنات

منبع : ایران دلسی